fbpx
Kontakt2020-02-07T13:32:53+00:00

Kontakt oss

Trenger du hjelp eller har spørsmål?
ta kontakt med oss så hjelper vi deg gjerne

Åpningstider kundeservice:
Man – fre: 07.30 – 16.30

Lør – søn: Stengt

Send oss en e-post
Spørsmål om sporing

Aktuelt nå

Situasjonen følges nøye, og vi iverksetter tiltak løpende.

Vi gjør alt for å opprettholde normal drift og tar imot ordre som vanlig.
Vi fortsetter å levere varer til kunder over hele Østlandet og rutene våre er itide.

Vi følger de nasjonale helsemyndighetenes anbefalinger og retter oss over tiltak fra våre kunder, f.eks hygienetiltak som er nødvendige for normal drift på de diverse arbeidsplassene vi kommer til.

Vi takker de som jobber for fullt hos itide i disse dager og holder hjulene i gang. Dere gjør en flott innsats og kjempejobb:)

Ta vare på hverandre!

De siste oppdateringene på corona-situasjonen for itide finner dere her: https://itide.no/driftsmeldinger/

Med vennlig hilsen,
 ITIDE AS

Kjære kunde

Korona-viruset medfører at vi nå er over i en force majeure-situasjon for transport- og logistikkbransjen.

NHO Logistikk & Transport

https://www.nholt.no/artikler/2020/korona-force-majeure/

Det er i dag innført dramatiske tiltak for å beskytte oss best mulig mot smitte. Viktige samfunnsinstitusjoner som skoler, barnehager og utdanningsinstitusjoner stenges. Deler av befolkningen har hjemmekontor, mange er i karantene og man opptrer med den ytterste forsiktighet.På denne bakgrunn er det åpenbart at transport- og logistikkbransjen ikke lenger har mulighet til å fungere som normalt. Vi oppfatter dermed at vi er i en force majeure-situasjon. At man er i en force majeure-situasjon betyr normalt sett at man er ansvarsfri i forhold til løpende forpliktelser og oppståtte økonomiske tap. Da tenker vi først og fremst på løpende kontrakter som vi ikke vil være i stand til å oppfylle som følge av den situasjonen samfunnet er i.

De siste oppdateringene på corona-situasjonen for itide finner dere her: https://itide.no/driftsmeldinger/

Med vennlig hilsen,
ITIDE AS

Prisjustering fra 01.02.2020

Kjære kunde

Takk for du velger itide.

Vi har lagt bak oss nok et innholdsrikt år i 2019 og er nå godt i gang med det nye året. I løpet av 2019 har vi gjennomført en rekke tiltak for å forbedre servicegraden ovenfor dere som kunde.
Vi har også gjort grep for å kunne betjene dere som kunde på en enda mere effektiv måte enn hva vi tidligere har vært i stand til.

Med hensyn til det ovennevnte kan vi forsikre deg om at vi har gjort alt hva vi kan for å holde den årlige prisjusteringen til et minimum. Dine nye priser er gjeldende fra 01.02.2020 og du finner dine oppdaterte priser på vår tjeneste minitide.no.

Ved eventuelle spørsmål knyttet til prisjusteringen eller våre tjenester, ta kontakt med oss på kundeservice@itide.no eller telefon 33 50 45 50.
Du kan også finne informasjon på våre nettsider www.itide.no.

Vi vil samtidig benytte anledningen til å takke deg for samarbeidet. Vi ser frem til å fortsette samarbeidet i årene som kommer, og kan forsikre deg om at vår største forpliktelse er å yte tjenester av aller høyeste kvalitet og verdi.

Prisjustering:

Driftsmeldinger

16 Jun: Problemer med minitide

Vi har problemer med vår online bookingtjeneste.
Vår systemleverandør jobber på spreng for å løse problemet, vi beklager ulempen dette medfører våre kunder.

8 Jun: Vålerengtunnelen i Oslo stengt.

Vi vet det kan bli lange køer i og utenfor Oslo fra i dag 8. juni.
Dermed kan det oppstå forsinkelser på noen av våre leveringer i det påvirkede området.

27 Mar: Driften går som normalt

Telefoni problemene er løst og vi gjør alt for å opprettholde normal drift og tar imot ordre som vanlig.
Vi fortsetter å levere varer til kunder over hele Østlandet og rutene våre er itide.

Flere driftsmeldinger

Faktura og betaling

eFaktura og faktura på epost

Vi tilbyr eFaktura til alle våre bedriftskunder.

eFaktura passer for bedrifter som mottar mange fakturaer fra oss, og gir din bedrift mulighet for å motta fakturainformasjon på EDI som er tilpasset ditt økonomisystem.

Dersom du ønsker å få dine fakturaer i tilsendt i PDF – format kan epostfaktura være løsningen for deg. Du unngår fakturagebyr pr faktura, og får fakturaen rett i mailboksen. Raskere og enklere, og du får mindre papirer å holde orden på. Ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss gjerne på telefon 33 50 45 50.

Ønsker samlefaktura

Ønsker du å få samlefaktura fra oss, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss på telefon 33 50 45 50.

Endring av betalingsfristen

Vi endrer normalt ikke betalingsfrister. Eneste unntak er dersom det er fremsatt reklamasjon. Les mer om våre generelle betalingsbetingelser her.

Kreditering av faktura

Vanligvis utsteder vi en kreditnota, om kreditert faktura allerede er innbetalt, legger vi beløpet på reskontro. Ønsker du en utbetaling, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss gjerne på telefon 33 50 45 50.

Endring eller feil på faktura

Er det feil på fakturaen din finner du kontaktinformasjon på fakturaen, eller ring oss gjerne på telefon 33 50 45 50.

Mottatt purring på faktura

Har du mottatt en feil purring, vennligst ta kontakt med oss så raskt som mulig. Kontaktinformasjonen finner du på purringen. Er purringen korrekt, vennligst benytt betalingsinformasjonen oppgitt på purringen og ikke originalfakturaen.

Kontoutskrift

Ønsker du tilsendt kontoutskrift ta kontakt med oss på: faktura@itide.no eller telefon 33 50 45 53.

Autogiro

Vi tilbyr dessverre ikke autogiro.

Klager og reklamasjoner

Hvordan levere reklamasjon og skader

For raskest mulig behandling av din henvendelse er den beste løsningen å kontakte din kontaktperson eller den avdelingen for tjenesten du ønsker å reklamere på. Kontaktinformasjon finner du øverst på denne siden.

Skulle noe allikevel være uklart på hvordan du skal gå frem er du hjertelig velkommen til å kontakt kundeservice på tlf. 33 50 45 50 eller fylle ut skadeskjema – du kan også sende epost til claims@itide.no

Det er normalt avsenderen av godsforsendelsen som bør fremlegge reklamasjon.

Skademelding
Info ved skade eller manko

Skade oppdaget etter levering

Når du mottar en sending skal du undersøke om antall kolli stemmer og at tilstanden er som forventet, og kvittere på dette hos sjåføren. Dersom du likevel skulle oppdage en skade eller mangel etter at du har pakket ut varene og sjåføren har reist, må du melde fra til oss om dette.

Meld inn skaden til Itide innen 4 timer etter levering, regnet etter normal arbeidstid. Dersom varen ble levert kl. 13.00 eller senere, er fristen for å melde inn skaden kl. 09.00 neste arbeidsdag.

Skade oppdaget ved levering

Dersom du oppdager at sendingen din er skadet, må du registrere dette hos sjåføren som leverte sendingen, sjåføren må i tillegg attestere på notatet.

Saksbehandlingstid

Vår behandlingstid er for tiden 14 dager fra vi mottar en klage. Vårt mål er å behandle alle saker fortløpende men behandlingstiden kan variere noe i forhold til omfang, hvilken tjeneste samt hva klagen gjelder.

Følgeskader

Følgeskade er en konsekvens eller skade som oppstår som følge av en annen hendelse. For eksempel vil merkostnader som oppstår som følge av en forsinkelse eller lignende ofte vurderes som en følgeskade.

Grov uaktsomhet

Er en form for skyld som innebærer at man har opptrådt i strid med det en alminnelig fornuftig person ville gjort i en tilsvarende situasjon. Med grov uaktsomhet mener vi at vedkommende med vilje forårsaker en skade eller kan bebreides i forhold til skaden som oppstår.

Force majeure

Force majeure er en betegnelse på uforutsette hendelser som ikke kan avverges eller kontrolleres. Dette kan for eksempel være naturkatastrofer, ras og vær, krigsutbrudd, brann eller streik som hindrer oppfyllelsen av en avtale eller kontraktsforpliktelse.

For eksempel vil en forsendelse som blir forsinket på grunn av stengte veier, ras eller snø storm komme inn under force majeure.