fbpx
Kontakt2019-03-19T20:03:52+00:00

Kontakt oss

Trenger du hjelp eller har spørsmål?
ta kontakt med oss så hjelper vi deg gjerne

Åpningstider kundeservice:
Man – fre: 07.30 – 16.30

Lør – søn: Stengt

Send oss en e-post
Spørsmål om sporing

Aktuelt nå

Pressemelding – Kjøp av 100% av aksjene i Leverance AS

Itide AS har i dag gleden av å informere om at vi har kjøpt 100% av aksjene i Leverance AS med virkning fra 5 desember 2018.

Oppkjøpet er i tråd med vår strategi om vekst i geografisk dekningsområde og tjenester vi kan levere til våre kunder. Med dette oppkjøpet befester Itide posisjonen som en av de ledende leverandører av ekspresstjenester på Østlandsområdet, og vi vil ha daglig dekning med henting og levering samme dag i Vest/Aust-Agder, Telemark, Vestfold, Buskerud, Oslo, Akershus og Østfold.

Oppkjøpet vil gjøre at våre kunder nå kan betjene flere av sine kunder med forsendelser som hentes og leveres samme dag.

Dette er med på å styrke våre kunders konkurransekraft, og ikke minst servicegrad i sitt marked. Sammen med Leverance ser vi frem til å tilby de beste løsningene i markedet, og å gjøre din hverdag litt enklere!

Pressemelding

Prisjustering fra 01.12.2018

Kjære kunde.

Takk for du velger våre tjenester.

2018 har vært et innholdsrikt og spennende år for itide. Vi har gjort en rekke forbedringer i vårt nettverk og er nå i stand til å hente og levere dine forsendelser samme dag på hele det sentrale Østlandet.

Vi har også gjort grep for å kunne betjene dere som kunde på en enda mer effektiv måte enn hva vi tidligere har vært i stand til.
Med hensyn til det ovennevnte kan vi forsikre deg om at vi har gjort alt hva vi kan for å holde den årlige prisjusteringen til et minimum. Nye priser er gjeldende fra 01.12.2018 og du finner dine oppdaterte priser webløsningen minitide.

Ved eventuelle spørsmål knyttet til prisjusteringen eller våre tjenester, ta kontakt med oss på kundeservice@itide.no eller telefon 03303.

Vi vil samtidig benytte anledningen til å takke dere for samarbeidet. Vi ser frem til å fortsette samarbeidet i årene som kommer, og kan forsikre deg om at vår største forpliktelse er å yte tjenester av aller høyeste kvalitet og verdi.

Prisjustering:

God sommer!

Vi ønsker med dette alle våre kunder og samarbeidspartnere en riktig god sommer.
Og for deg som måtte lure så kjører alle våre transporter som normalt i hele ferien.

Ta kontakt med oss skulle du ha spørsmål knyttet til våre transporter i sommerferien så vil vi hjelpe deg.

Driftsmeldinger

03 Des: Glatte veier!

Hei, på grunn av svært glatte veier på Østlandet ber vi om hensyn på dagens leveringer og at det kan forekomme forsinkelser.

02 Mai: Bytte av TMS-system

Torsdag og fredag 2 & 3 mai byttet vi vårt TMS-system, dette medførte dessverre tregheter i systemene våre samt tidvis forsinkelse i trafikkavviklingen vår. Alle våre medarbeidere la ned stor innsats for at dette skulle gå så smidig som mulig for våre kunder.  Ett av våre team jobber nå igjennom helgen for å hente inn forsinkelsene.

Vi beklager følgeskader dette eventuelt måtte medføre for våre kunder.

14 Des: Alle systemer kjører som normalt

Etter store problemer med internettlinjen til vår eksterne server kjører nå alle våre systemer som normalt.

Vi beklager nedetiden samt følgeskader dette har hatt for våre kunder.

Flere driftsmeldinger

Faktura og betaling

eFaktura og faktura på epost

Vi tilbyr eFaktura til alle våre bedriftskunder.

eFaktura passer for bedrifter som mottar mange fakturaer fra oss, og gir din bedrift mulighet for å motta fakturainformasjon på EDI som er tilpasset ditt økonomisystem.

Dersom du ønsker å få dine fakturaer i tilsendt i PDF – format kan epostfaktura være løsningen for deg. Du unngår fakturagebyr pr faktura, og får fakturaen rett i mailboksen. Raskere og enklere, og du får mindre papirer å holde orden på. Ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss gjerne på telefon 33 50 45 50.

Ønsker samlefaktura

Ønsker du å få samlefaktura fra oss, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss på telefon 33 50 45 50.

Endring av betalingsfristen

Vi endrer normalt ikke betalingsfrister. Eneste unntak er dersom det er fremsatt reklamasjon. Les mer om våre generelle betalingsbetingelser her.

Kreditering av faktura

Vanligvis utsteder vi en kreditnota, om kreditert faktura allerede er innbetalt, legger vi beløpet på reskontro. Ønsker du en utbetaling, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss gjerne på telefon 33 50 45 50.

Endring eller feil på faktura

Er det feil på fakturaen din finner du kontaktinformasjon på fakturaen, eller ring oss gjerne på telefon 33 50 45 50.

Mottatt purring på faktura

Har du mottatt en feil purring, vennligst ta kontakt med oss så raskt som mulig. Kontaktinformasjonen finner du på purringen. Er purringen korrekt, vennligst benytt betalingsinformasjonen oppgitt på purringen og ikke originalfakturaen.

Kontoutskrift

Ønsker du tilsendt kontoutskrift ta kontakt med oss på: faktura@itide.no eller telefon 33 50 45 53.

Autogiro

Vi tilbyr dessverre ikke autogiro.

Klager og reklamasjoner

Hvordan levere reklamasjon og skader

For raskest mulig behandling av din henvendelse er den beste løsningen å kontakte din kontaktperson eller den avdelingen for tjenesten du ønsker å reklamere på. Kontaktinformasjon finner du øverst på denne siden.

Skulle noe allikevel være uklart på hvordan du skal gå frem er du hjertelig velkommen til å kontakt kundeservice på tlf. 33 50 45 50 eller fylle ut skadeskjema – du kan også sende epost til claims@itide.no

Det er normalt avsenderen av godsforsendelsen som bør fremlegge reklamasjon.

Skademelding
Info ved skade eller manko

Skade oppdaget etter levering

Når du mottar en sending skal du undersøke om antall kolli stemmer og at tilstanden er som forventet, og kvittere på dette hos sjåføren. Dersom du likevel skulle oppdage en skade eller mangel etter at du har pakket ut varene og sjåføren har reist, må du melde fra til oss om dette.

Meld inn skaden til Itide innen 4 timer etter levering, regnet etter normal arbeidstid. Dersom varen ble levert kl. 13.00 eller senere, er fristen for å melde inn skaden kl. 09.00 neste arbeidsdag.

Skade oppdaget ved levering

Dersom du oppdager at sendingen din er skadet, må du registrere dette hos sjåføren som leverte sendingen, sjåføren må i tillegg attestere på notatet.

Saksbehandlingstid

Vår behandlingstid er for tiden 14 dager fra vi mottar en klage. Vårt mål er å behandle alle saker fortløpende men behandlingstiden kan variere noe i forhold til omfang, hvilken tjeneste samt hva klagen gjelder.

Følgeskader

Følgeskade er en konsekvens eller skade som oppstår som følge av en annen hendelse. For eksempel vil merkostnader som oppstår som følge av en forsinkelse eller lignende ofte vurderes som en følgeskade.

Grov uaktsomhet

Er en form for skyld som innebærer at man har opptrådt i strid med det en alminnelig fornuftig person ville gjort i en tilsvarende situasjon. Med grov uaktsomhet mener vi at vedkommende med vilje forårsaker en skade eller kan bebreides i forhold til skaden som oppstår.

Force majeure

Force majeure er en betegnelse på uforutsette hendelser som ikke kan avverges eller kontrolleres. Dette kan for eksempel være naturkatastrofer, ras og vær, krigsutbrudd, brann eller streik som hindrer oppfyllelsen av en avtale eller kontraktsforpliktelse.

For eksempel vil en forsendelse som blir forsinket på grunn av stengte veier, ras eller snø storm komme inn under force majeure.